خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۷۴۹۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

دور زدن تحریم نفتی توسط ونزوئلا چگونه انجام شد؟ / تتر متهم اصلی‌ست؟

دور زدن تحریم نفتی توسط ونزوئلا چگونه انجام شد؟ / تتر متهم اصلی‌ست؟

پس از انتشار گزارش رویترز درباره استفاده یک شرکت نفتی ونزوئلایی از تتر به منظور دور زدن تحریم نفتی، شرکت ناشر این استیبل‌کوین بیانیه خود را منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از اینکه رسانه رویترز گزارشی درباره استفاده شرکت محلی نفت ونزوئلایی PDVSA از ارزهای دیجیتال از جمله تتر برای دور زدن تحریم نفتی ایالات متحده آمریکا و صادرات نفت منتشر کرد، شرکت ناشر این استیبل‌کوین به‌سرعت به این خبر واکنش نشان داد. شرایط سیاسی بی‌ثبات و احتمال اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا پس از 6 ماه توقف، از دلایلی است که این شرکت اقدام به استفاده از تتر کرده است. 

واکنش شرکت تتر به ادعای رویترز چیست؟

شرکت ناشر استیبل‌کوین تتر به‌ صورت رسمی اعلام کرده است که آدرس‌های مرتبط با نهادهای تحریمی متعلق به کشور ونزوئلا را که اقدام به فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها به کمک این استیبل‌کوین کرده‌اند مسدود خواهد کرد. سخنگوی شرکت استیبل‌کوین تتر دراین‌باره گفت: «این شرکت به متوقف کردن نهادهای تحریمی OFAC پایبند خواهد بود.»

بر اساس گزارش رویتزر که از منابع آگاه و ناشناسی استفاده کرده بود، تحریم‌های ایالات متحده آمریکا شرایط را برای صادرات محصولات نفتی دشوار کرده است. برخی از شرکت‌های این کشور نیز برای دور زدن تحریم‌ها و ناشناس باقی ماندن حدود 21 میلیارد دلار فروش نفت، از اسیبل‌کوین تتر استفاده کرده‌اند. 

دور زدن تحریم نفتی با استفاده از ارز دیجیتال رخ داده است؟

بر اساس اعلام نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور کشور ونزوئلا، این کشور در سال‌های اخیر از ارزهای دیجیتال استفاده کرده است. اما بر اساس گزارش رویترز، شرکت PDVSA در سال جاری تصمیم به درخواست پرداخت به‌ شکل استیبل‌کوین تتر گرفته است، حتی در بازه‌ای که ایالات متحده آمریکا تحریم را متوقف کرده است. همچنین، این شرکت نفتی ونزوئلایی به مشتریان خود اعلام کرده است که در صورت تمایل به خرید از این شرکت، داشتن کیف‌ پول ارز دیجیتال برای تکمیل معامله، اجباری است. 

دولت ونزوئلا از سال 2018 قصد جایگزینی تتر با دلار را برای دور زدن تحریم‌ها داشت، اما پروژه مربوطه با موفقیت مواجه نشد و به‌ صورت رسمی در سال 2024، پایان یافت. در حال حاضر، نگهداری ارزهای دیجیتال و فعالیت برخی از صرافی‌ها در این کشور مجاز است، اما به‌ دلیل قوانین مرتبط با جلوگیری از فساد، ماینینگ ارزهای دیجیتال برای مدتی ونزوئلا، ممنوع شده است. 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.