خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۸۷۶۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

سقوط قیمت بیت کوین به زیر سطح ۵۸ هزار دلار / حمایت قیمت نزدیک است؟

سقوط قیمت بیت کوین به زیر سطح 58 هزار دلار / حمایت قیمت نزدیک است؟

پیش‌بینی‌ها از احتمال کاهش بیشتر قیمت بیت کوین حکایت دارند. با وجود رالی‌های تاریخی پس از هاوینگ، باید دید سرمایه‌گذاران چگونه روند صعودی را پس می‌گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سقوط قیمت بیت کوین به زیر سطح 58 هزار دلار، نگرانی‌های زیادی در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است، زیرا این رمز ارز در یک مقطع حساس قرار دارد و ابهامات زیادی درباره مسیر آینده آن در میان است.

کاهش چشمگیر تقریباً ۱۰ درصدی قیمت از اوج اخیر آن در ۳۰ آوریل، قیمت بیت کوین را به زیر مرز ۵۸ هزار دلار رسانده که بسیار پایین‌تر از منطقه تقاضای پیشین یعنی حدود بین ۵۹.۲ هزار تا ۶۱ هزار دلار است. این سقوط سریع قیمت، با کاهش بیش از ۳.۵ درصدی تنها طی یک ساعت، نگرانی‌های بازار را دوچندان کرده است.

تحلیلگر رمز ارز، Rekt Capital، می‌گوید بیت‌کوین همچنان ممکن است در وضعیت ناپایداری قرار داشته باشد و با توجه به حرکت‌های قیمتی پس از رویدادهای هاوینگ در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۶ رفتار می‌کند. با وجود اینکه الگوهای تاریخی ممکن است دقیقاً تکرار نشوند، شباهت‌ها بین الگوهای گذشته، احتمال روند نزولی را نشان می‌دهند.

MD-4-BTC-rekt-capital-1536x1080

حمایت پیش روی قیمت بیت کوین کجاست؟

RektCapital توضیح می‌دهد عملکرد کنونی قیمت بیت کوین بیشتر با چرخه ۲۰۱۶ هم‌راستاست، جایی که یک سقوط شدید قیمت ۲۱ روز پس از هاوینگ، منجر به کاهش ۱۱ درصدی شد. اگر این الگو تکرار شود، قیمت بیت‌ کوین ممکن است به 52 هزار دلار نیز برسد.

با وجود اینکه منطقه 60 هزار دلار به طور تاریخی به عنوان یک منطقه حمایت قوی عمل کرده، آزمایش‌های مکرر این سطح به وسیله قیمت، اثربخشی آن را ضعیف کرده است. سرمایه‌گذاران اکنون نگران‌اند که روند نزولی فعلی این حمایت حیاتی را نیز درهم بشکند.

با این حال، تا زمانی که چنین شکستی رخ ندهد، برخی از خریداران ممکن است این کاهش قیمت را به چشم فرصتی برای ورود به بازار ببینند. همچنین، ناوبری در این بازار متلاطم چالش‌برانگیز باقی می‌ماند و بسیاری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند موضعی محتاطانه اتخاذ کنند و منتظر یک سیگنال واضح‌تر بمانند.

افزایش نگرانی‌ها

شاخص دلتای تجمعی حجم (CVD)، از اواسط ماه مارس در روند نزولی بوده و اخیراً زیر یک سطح حمایت کلیدی شکسته شده است. این سیگنال نزولی، به همراه کاهش علاقه (Open Interest)، نشان‌دهنده احساس منفی غالب در بازار است.

MD-4-BTC-ELR-compressed-1536x967

پایداری آینده قیمت بیت کوین

برخلاف نوسانات کوتاه‌مدت بازار، شاخص‌هایی مانند (aSOPR) نشان می‌دهند کاهش موقعیت‌های بیش از حد اهرمی می‌تواند راه را برای یک روند صعودی پایدارتر در آینده بیت کوین هموار کند که توسط تقاضای نقدی سرمایه‌گذاران تازه حمایت می‌شود.

با این حال، چشم‌انداز فوری بیت کوین کماکان نامشخص است. معامله‌گران احتمال می‌دهند در صورتی که بیت‌کوین نتواند بالای سطوح حمایت کلیدی 60 هزار دلار حفظ شود،  قیمت بیشتر کاهش پیدا کند. یک حرکت زیر سطح ۵۹.۴ هزار دلار می‌تواند یک فشار فروش متوالی را فعال کند که ممکن است قیمت‌ها را به سوی مناطق حمایت 55 هزار و 52 هزار دلار بکشاند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.