خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۸۶۹۷

قیمت بنزین در عراق از فردا افزایش می‌یابد

قیمت بنزین در عراق از فردا افزایش می‌یابد

شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی عراق اعلام کرد که مصوبه افزایش قیمت بنزین از فردا چهارشنبه اجرا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی روز سه شنبه (30 آپریل) اعلام کرد که افزایش قیمت بنزین از فردا چهارشنبه (1 می) اجرایی می‌شود.

به گزارش شفق نیوز، براساس سندی که با امضای حسین طالب عبود، رییس هیئت مدیره شرکت پخش فرآورده‌های نفتی عراق، منتشر شد، قیمت بنزین بهبودیافته (اکتان 95) از 650 دینار  (0.50 دلار) به 850 دینار (0.65 دلار) در هر لیتر و بنزین سوپر از 1000 دینار (0.76 دلار) به 1250 دینار (0.96 دلار) در هر لیتر افزایش خواهد یافت.

قیمت بنزین عراق به قیمت‌های ایرانی چند؟

قیمت هر دلار در عراق، 1300 دینار است و با فرض قیمت 60 هزار تومانی برای دلار، قیمت هر لیتر بنزین در عراق به تومان، در حدود 39 هزار تومان و هر لیتر بنزین سوپر حدود 58 هزار تومان می‌شود.

پیش از این هیئت دولت عراق 26 مارس از افزایش قیمت سوخت به میزان 30 درصد در بنزین بهبود یافته و 25 درصد در بنزین سوپر خبر داده بود.

به گزارش اشرق الاوسط در پی تصمیم افزایش قیمت سوخت خودروها، نشانه‌هایی از موج عظیم خشم در عراق به چشم می‌خورد. برخلاف توضیحات ارائه شده از سوی دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت برای کمک به رفع تراکم شدید ترافیکی در بغداد، کارشناسان عراقی معتقدند که این تصمیم در پی زیان‌هایی که دولت در نتیجه پرداخت یارانه به قیمت سوخت متحمل شده است، اتخاذ شده است.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.