خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۶۲۸۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

شارژ تسلا با نور خورشید/ چند پنل خورشیدی برای شارژ تسلا لازم است؟

شارژ تسلا با نور خورشید/ چند پنل خورشیدی برای شارژ تسلا لازم است؟

صاحبان تسلا که دنبال راهی برای سازگارتر با محیط زیست شدن هستند، به استفاده از پنل‌های خورشیدی برای شارژ خودروهای خود فکر می‌کنند. چند پنل برای انجام کار نیاز است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بسیاری از دارندگان تسلا یک ایستگاه شارژ خانگی نصب می‌کنند که ممکن است هزینه آن بیشتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنند.

محبوبیت انرژی خورشیدی در دهه گذشته به عنوان وسیله‌ای برای تامین برق پاک و پایدار به خانه افزایش یافته است. در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، صاحب خانه می‌تواند در صورت داشتن پنل‌های خورشیدی کافی برای تامین انرژی خانه خود، مقدار زیادی در قبض انرژی خود صرفه‌جویی کند.

به خاطر اینکه آنها از انرژی شبکه استفاده نمی‌کنند، اعتباراتی را از شرکت برق محلی خود برای برق تولیدشده به وسیله آرایه خورشیدی دریافت می‌کنند. از آنجا که تسلا سالانه میلیون‌ها خودرو می‌فروشد، احتمالاً بین مالکان خورشیدی و تسلا وجه اشتراکی وجود دارد.

آیا یک منبع انرژی جایگزین می‌تواند به طور کارآمد تسلا را تامین کند؟

به گزارش slashgear، هنگام استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ تسلا باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. برای شروع، رتبه‌بندی توان پنل خورشیدی به میزان زیادی بر تعداد زیادی که صاحب خانه باید نصب کند تاثیر می گذارد. اکثر پنل‌ های خورشیدی مسکونی دارای توان خروجی 250 وات هستند، اما پنل‌های خورشیدی بزرگ‌تر نیز موجودند که تا 400 وات توان دارند. هر پنل جداگانه بین 1.2 تا 1.5 کیلووات ساعت برق در روز تولید می‌کند. به طور طبیعی، میزان توانی که یک پنل تولید می‌کند به قرار گرفتن آن در برابر نور خورشید بستگی دارد و قرار گرفتن در معرض طولانی‌تر، الکتریسیته بیشتری تولید می‌کند. سپس ظرفیت باتری و مصرف برق یک تسلا باید در نظر گرفته شود. تسلا پنج وسیله نقلیه مختلف از جمله سایبر تراک جدید تولید می‌کند که هر کدام از نظر ظرفیت باتری و استفاده متفاوت هستند. ناگفته نماند هر وسیله نقلیه برقی قادر است حداکثر بردهای متفاوتی را طی کند. مدل Y، محبوب‌ترین وسیله نقلیه تسلا در سال 2023، در سه تیپ مختلف عرضه می‌شود که هر کدام ظرفیت باتری متفاوتی دارند. مدل Long Range آن 81 کیلووات ساعت ظرفیت دارد.

مدل Long Range می‌تواند پیش از نیاز به شارژ حدود 310 مایل رانندگی کند که مشخص می‌کند خودرو در ماه به چند بار شارژ کامل نیاز دارد. تعیین تعداد شارژهای مورد نیاز یک تسلا در ماه یک متغیر مهم برای تعیین تعداد پنل‌ های خورشیدی لازم برای شارژ آن است. آخرین عامل این است که یک نفر چند مایل با تسلای خود رانندگی می‌کند.

ریاضی عصای دست ما می‌شود؟

به گفته وزارت حمل و نقل ایالات متحده، در سال 2022، یک آمریکایی به طور متوسط ​​سالانه 13476 مایل رانندگی می‌کند. می‌توانید آن را با برخی محاسبات ریاضیات تحلیل کنید تا تعیین کنید که برای یک ماه چقدر مایل است. با این محاسبه، یک آمریکایی متوسط ​​1123 مایل در ماه و کمی بیش از 37 مایل در روز رانندگی می‌کند.

مسافت 310 مایلی مدل Y را بر 1123 مایل تقسیم کنید، متوجه می‌شوید که تقریباً به چهار شارژ کامل در یک ماه نیاز دارد. 3.62، به طور دقیق، اما برای پاسخ قطعی‌تر جمع کنید. آن را در ظرفیت باتری 81 کیلووات ساعت ضرب کنید و در نهایت به 324 کیلووات ساعت مورد نیاز برای ماه خواهید رسید. این مقدار را می‌توان به میزان نیاز روزانه 10.8 کیلووات ساعت تقسیم کرد. همان‌طور که قبلاً گفته شد، باید میزان قرار گرفتن پنل های خورشیدی در معرض نور خورشید را در نظر گرفت، زیرا آنها در تمام طول روز و هر روز نور مستقیم خورشید را دریافت نمی‌کنند.

10.8 کیلووات ساعت لازم برای یک روز را بر پنج ساعت تقسیم کنید، با یک تخمین ساده از قرار گرفتن در معرض خورشید، به این نتیجه برسیم که یک پنل خورشیدی به‌تنهایی باید 2.16 کیلووات تولیدکند تا نیازهای انرژی را برآورده کند. از آنجا که در طی تبدیل مقداری انرژی از دست می‌رود، دریافت تقریباً 78 درصد از انرژی خروجی تقسیم بر 0.78 است و در نهایت 2.77 کیلووات مورد نیاز است. سپس می‌توانید آن را بر قدرت پنل های خورشیدی خود تقسیم کنید. 250 وات باید به 25 / 0 و 400 به 4 / 0 کیلو وات تبدیل شود

محاسبه تقریبی تعداد پنل های خورشیدی

اگر پنل های خورشیدی 250 واتی را برای خانه خود خریداری و نصب کنید، فرمول اصلی 2.77 کیلووات تقسیم بر 0.25 به شما 11.08 می‌دهد. این بدان معنی است که برای شارژ کردن تسلا مدل Y با باتری دوربرد به 11 عدد از این پنل‌ های خورشیدی نیاز دارید. با این حال، اگر به جای آن پنل های 400 واتی نصب کنید، تنها به هفت پنل نیاز دارید. البته این معادلات دارای متغیرهای زیادی هستند زیرا حتی یک تغییر همه چیز را تغییر می‌دهد. حتی اگر زمان بیرون آمدن خورشید را متفاوت محاسبه کنید، نتایج متفاوت است.

نوع تسلا که یک شخص دارد همه چیز را نیز تغییر می‌دهد. همه تسلاها به یک اندازه طراحی نشده‌اند و هر کدام دارای حداکثر برد متفاوتی هستند که می‌توانند رانندگی کنند و همچنین ظرفیت باتری متفاوتی دارند. حتی مدل Y متفاوت معادله را تغییر خواهد داد. به عنوان مثال، دو تریم مختلف مدل 3 شامل یک باتری 50 و 70 کیلووات ساعتی هستند.

البته این فقط یک تخمین است. تعداد واقعی پنل های مورد نیاز ممکن است بیشتر یا کمتر باشد؛ به عنوان مثال، اگر در منطقه‌ای با نور خورشید زیاد زندگی می‌کنید، ممکن است به پنل های کمتری نیاز داشته باشید. برعکس، اگر در منطقه‌ای کم‌نور زندگی می‌کنید، ممکن است به پنل های بیشتری نیاز داشته باشید.

علاوه بر این، مهم است به خاطر داشته باشید که این فقط تعداد پنل های مورد نیاز برای شارژ تسلا است.

اخبار حوزه محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.