خبر مهم:

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» پاسخ داد:

برای خرید نقره باید به چه نکاتی توجه کرد؟

سارا صفاری سارا صفاری

بازار نقره طی سال‌های اخیر با گران شدن طلا داغ شده است. فاصله قیمت نقره با طلا، این فلز ارزشمند را برای سرمایه‌گذاری جذاب کرده است. با این حال، واحد صنفی که به طور اختصاصی نقره یا مصنوعات نقره را عرضه کند محدود است. علاوه بر آن شباهت رنگ این فلز با بسیاری از فلزات، امکان تقلب را بالا برده است. نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره در خصوص تهیه نقره به خرید از واحد‌های صنفی معتبر با مجوز رسمی فعالیت از این اتحادیه تاکید دارد و می‌گوید، رویت جواز، حق مشتری است.

به گزارش تجارت‌نیوز، فلز نقره در دسته فلزات ارزشمند با فاصله قابل توجهی که با طلا دارد در دسته فلزات محبوب برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

نقره جایگزین مناسبی به جای طلا برای سرمایه‌گذاری است و در سال‌های اخیر، گرانی طلا بازار این فلز را داغ کرده است. این در حالی است که با افزایش خرید و فروش نقره، مواردی نظیر اصل بودن مصنوع، دریافت فاکتور رسمی و یافتن واحدی که‌ دارای مجوز رسمی باشد، چالش‌هایی را پیش روی خریداران به وجود آورده است.

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره در گفت‌‌وگو با تجارت‌نیوز به دریافت فاکتور و خرید از واحدهای رسمی دارای مجوز تاکید کرد و گفت: «مردم می‌توانند صحت مجوز واحد صنفی را از اتحادیه بگیرند. وجود فاکتور برای مصنوع حکم سند رسمی را دارد و در صورت بروز هرگونه مشکل، خریدار می‌تواند پیگرد قانونی داشته باشد.»

وی خرید اینترنتی نقره را نادرست و با ریسک بالا عنوان کرد و افزود: «در مصنوعات نقره ساخت داخل، باید کد ۹۲۵ مختص نقره و کد استاندارد روی محصول حک شده باشد و دارای اتیکت وزن نگین نیز باشند.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

حجم ویدیو: ۴۳.۰۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۵۲ دانلود ویدیو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.