کد مطلب: ۹۰۸۳۱۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تیگو ۹ پلاگین هیبرید آماده ورود به بازارهای جهانی/ کراس‌اوور هیبریدی چری چه زمانی وارد بازار ایران می‌شود؟

تیگو 9 پلاگین هیبرید آماده ورود به بازارهای جهانی/ کراس‌اوور هیبریدی چری چه زمانی وارد بازار ایران می‌شود؟

شرکت چری، بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو چین، چند روز پیش از تیگو 9 پلاگین هیبرید رونمایی کرد. این کراس‌اوور در صورت ورود به ایران توسط مدیران‌خودرو، یکی از رقبای سرسخت محصولات هیبریدی خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، تیگو 9 پلاگین هیبرید جدیدترین کراس‌اوور هیبریدی شرکت چری به شمار می‌رود که احتمالاً طی ماه‌های آینده وارد بازار ایران خواهد شد. این خودرو برادر بزرگ‌تر و نسخه به‌روزشده تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید محسوب می‌شود که با ورود به بازار ایران، رقیب سرسختی برای محصولات هیبریدی بازار خواهد بود.

شاید نام تیگو 9 برای بسیاری از افراد آشنا باشد، چراکه شرکت تیگو در نمایشگاه خودرو 2023 شانگهای از نسخه بنزینی تیگو 9 رونمایی کرده بود و هم‌اکنون با انجام برخی تغییرات ظاهری و فنی، تیگو 9 PHEV را وارد بازار می‌کند.

چری تیگو 9 در راه بازار ایران

شرکت مدیران‌خودرو بزرگ‌ترین شریک تجاری چری در ایران است که سال گذشته تیگو 8 پرو PHEV را وارد بازار کرده بود. این شرکت به عنوان یکی از خودروسازان پیشرو در حوزه خودروهای سوخت پاک، انتهای سال گذشته از زیربرند جدید خود با نام فونیکس NEV رونمایی کرد.

فونیکس NEV قرار است برندی برای مونتاژ محصولات هیبریدی و تمام‌برقی چری در بازار ایران باشد. در نتیجه به احتمال قوی، تیگو 9 پلاگین هیبرید یکی از خودروهای مونتاژی این شرکت خواهد بود.

طبق اعلام رسمی چری قرار است تیگو 9 پلاگین هیبرید از سه‌ماهه انتهایی سال 2024 وارد بازار جهانی شود، اما شرکت مدیران‌خودرو از زمان عرضه این خودرو برای بازار ایران اطلاع‌رسانی نکرده و بنابراین در حال حاضر زمان دقیق عرضه این خودرو در ایران مشخص نیست و برای حدس زمان حدودی، می‌توان از تجربه تولید و عرضه دیگر محصولات چری استفاده کرد.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید برای اولین بار در نمایشگاه خودرو 2021 شانگهای رونمایی و حدود دو سال پس از آن، خط مونتاژ این کراس‌اوور هیبریدی توسط مدیران‌خودرو در ایران راه‌اندازی شد؛ البته خودرو مذکور اولین تجربه مونتاژ محصولات پلاگین هیبرید مدیران‌خودرو بود و احتمالاً تیگو 9 پلاگین هیبرید از لحاظ زمانی، بسیار زودتر از برادر قبلی خود در بازار داخل کشور عرضه می‌شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.