کد مطلب: ۹۰۸۳۹۰

بازار نفت آرام گرفت

بازار نفت آرام گرفت

قیمت نفت در آغاز معاملات آسیایی در روز دوشنبه کاهش یافت و سودهای روز جمعه را از بین برد آن هم در شرایطی که مذاکرات آتش بس بین اسرائیل و حماس در قاهره نگرانی‌ها از درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه را کاهش داد و داده‌های تورم آمریکا چشم‌انداز کاهش نرخ بهره را در آینده نزدیک کمرنگ تر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1 دلار یا 1.1 درصد کاهش به 88.50 دلار در هر بشکه رسید معاملات آتی هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با 84 سنت یا 1 درصد کاهش به 83.01 دلار رسید.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار IG گفت افزایش تلاش ها برای میانجیگری برای آتش بس بین اسرائیل و حماس تنش های ژئوپلیتیکی را تعدیل کرد و به بازگشایی ضعیف بازار نفت در روز دوشنبه کمک کرد.

 یک مقام حماس به رویترز گفت که یک هیئت حماس روز دوشنبه برای گفتگوهای صلح از قاهره دیدن خواهد کرد. وزیر امور خارجه اسرائیل روز شنبه گفت، در صورت توافقی که شامل آزادی گروگان های اسرائیلی می شود، حمله برنامه ریزی شده به رفح، جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته اند، ممکن است به تعویق بیفتد.

بازارها همچنین منتظر بررسی سیاست فدرال رزرو ایالات متحده در اول ماه مه هستند. داده های روز جمعه نشان داد تورم ایالات متحده در 12 ماه منتهی به مارس 2.7٪ افزایش یافته است که بالاتر از هدف فدرال رزرو برای 2٪ است. کاهش تورم احتمال کاهش نرخ بهره را افزایش می‌دهد که رشد اقتصادی و تقاضای نفت را تحریک می‌کند.

ارزش دلار آمریکا با چشم انداز افزایش نرخ بهره تقویت شد. دلار قوی‌تر، نفت را برای کسانی که ارزهای دیگر دارند گران‌تر می‌کند. داده‌های رسمی روز شنبه نشان داد رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این نشان‌دهنده آخرین نشانه از ضعیف شدن تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

سود انباشته شرکت های صنعتی چین در سه ماهه اول نسبت به سال قبل 4.3 درصد افزایش یافت و به 1.5 تریلیون یوان (207.0 میلیارد دلار) رسید، در حالی که در دو ماه اول 10.2 درصد افزایش داشت.

 

منبع : بازار نفت گاز پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.