کد مطلب: ۹۰۸۳۱۶

برزو حق‌شناس، تحلیلگر بازار ارز، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» مطرح کرد:

پیش بینی قیمت دلار/ دلار سناریوی سقوط را استارت زد؟

پیش بینی قیمت دلار/ دلار سناریوی سقوط را استارت زد؟

قیمت دلار در هفت روز گذشته با کاهش‌های پلکانی مسیر رفته را برگشته و در کریدور ششم پیوسته عقب‌نشینی کرده است. کارشناسان اقتصادی قیمت این اسکناس را در فاز اصلاح می‌دانند. برزو حق‌شناس، تحلیلگر اقتصادی، برای قیمت دلار در هفته‌های پیش رو دو سناریو را مطرح می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار طی دو روز ابتدایی هفته با افت دو هزار و ۵۰۰ تومانی به کف کریدور ششم سقوط کرد؛ روند کاهشی که با اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی محصول ارزپاشی سیاست‌گذار بوده و دلار را در روند اصلاح قرار داده است. 

قیمت دلار وارد فاز اصلاح شد

برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه روند قیمت دلار جدا از افت و خیزهای هیجانی در فاز اصلاح قیمت قرار دارد به تجارت‌نیوز گفت: «هفته دوم اردیبهشت، روزهای سرنوشت‌‌سازی برای روند قیمت دلار بود. این اسکناس با کاهش ارزش بازگشایی شد و نتوانست از محدوده ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومانی فراتر رود.»

او ادامه داد: «اگر این هفته دلار در روند افزایشی بازگشایی می‌شد، این اسکناس بار دیگر به کریدور هفتم صعود می‌کرد، اما برگشت قیمت، دلار را وارد فاز اصلاح کرد.»

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: «اگر قیمت اسکناس آمریکایی پایین‌تر بیاید، یک فاز اصلاحی تا ماه‌های خرداد و تیر به سمت پله هشتم کریدور پنجم آغاز می‌شود که کف جدید آن در این محدوده‌ها قرار خواهد داشت.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.